A room with a view

<a href="http://media zovirax 800 mg.lightfinder.se/2015/03/a_room_with_a_view.jpg”>a_room_with_a_viewVad krävs för att skapa en hållbar vision för ett företag? Ja, man kan på sätt och vis säga att det krävs just ”a room with a view”. Du måste lyfta blicken, se längre bort än det dagliga och gärna bli lite rädd för det du ser att du vill uppnå. En vision innebär att man sticker ut hakan. Jag hade en workshop med en kund i veckan där vi bland annat pratade om vision, och där jag underströk att det skall kännas både bra och utmanande när man har satt sin vision.

Vision, precis som mission, är en del i den kommunikationsplattform som ett företag eller organisation behöver som stöd för sin försäljning. Om missionen är oföränderlig, en del av organisationens hjärta och anledningen till att den finns, så är visionen mer föränderlig och har karaktär av ett extremt tufft mål, ett så kallat Big Hairy Goal, BHAG.

Lightfinder arbetar med att hjälpa organisationer att ta fram kommunikationsplattformar. Och de fyller bara ett enda syfte: att stödja försäljningen på kort och på lång sikt. En rätt använd kommunikationsplattform skapar effektivitet i strategiska beslut, i genomförande av aktiviteter och ger ökad effekt av de marknadsinsatser som görs.

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Vill du dela i diskussionen?
Bidra gärna!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

två × fyra =