God service och gott bemötande – hela skillnaden

serviceHur gör de? Visst är man lite trött på alla hyllningar av Apple, men nu måste jag också instämma. Men jag tänker inte hylla deras produkter – de är för all del väldigt bra de också, mest av allt uppskattar jag att de är intuitiva och användarvänliga – utan deras service.

Till slut så är det inte produktegenskaper som kommer att vara den stora vattendelaren, utan de värden som du kan addera utöver, som är så mycket mer svårkopierade. Här pratar vi verkligen varumärkesvärde, och en viktig del i att bygga varumärkesvärde är medarbetarskap och som en direkt förlängning hur man behandlar sina kunder. För ja, det är alla medarbetare som till slut bygger varumärket där ute hos kunden, genom alla de otaliga kundkontakter som de har.

Tillbaka till Apple. Under dagen idag har jag haft 3 kontakter med Apple-supporten, alla gångerna med olika medarbetare. Dock har de via sin smarta hantering full koll på mitt ärende, de är alla lika insatta och trevliga. Låter mig som kund avgöra om jag vill ha hjälp hela vägen eller bara behöver vägledning. Låter mig som kund välja hur jag vill ha kontakten med dem. Lämnar mig inte i sticket utan skapar ett ärende som jag lätt kan öppna igen om jag behöver mer hjälp, tidsbesparande för mig och för dem. Inga köer i telefon. Helt enkelt lysande kundservice som får mig att tänka att jag inte ens vågar byta leverantör av telefon eller dator, för jag vill inte riskera att bli lämnad i sticket om det skulle strula.  Vad gäller Apple vet jag nu att de är på min sida. På kundens sida. I alla fall låter de mig tro det, och det räcker väldigt långt. 😉

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Vill du dela i diskussionen?
Bidra gärna!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

fem × 4 =