Smart marknadsföring

Hur skall en (kostnads)effektiv aktivitetsplan byggas upp? Jag inspireras av att följa en del Twitter-konton som fokuserar på marknadsföring. Som vanligt skall man ju använda sitt eget sunda förnuft men det är alltid kul att se egna tankar bekräftas, och det är lika tankeväckande att få ny input. Följande tog jag del av via @danrobc och det är väl värt att dela vidare ”Flip Your Media Plan: From Old-School Marketing to Digital in Three Steps”. Smart nog kan man bara läsa steg 1 om man inte är inloggad vilket i och för sig är kostnadsfritt! Hur mycket eller lite man skall låsa in av sitt content är ju en bra fråga… Jag tycker att steg 2 i detta är särskilt intressant, inte minst med tanke på att där har jag lagt fokus till stor del för en av mina kunder. Det handlar om content marketing, PR och sociala medier. Content marketing är hett just nu, men i grunden handlar det ju om att ha något bra att berätta och sedan göra det på ett smart sätt i de kanaler som du själv förfogar över.

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Vill du dela i diskussionen?
Bidra gärna!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

nitton + 16 =