Vad har ditt mission statement och solljus gemensamt?

solljusNu har jag arbetat med att ta fram kommunikationsplattformar för ett par kunder, och det som slår mig är att när man tar fram missionen, som är en del i kommunikationsplattformen, så handlar det till slut mest om vad den får dig att känna. En mission måste kännas i magen. Den måste vara något som får dig att vilja gå till jobbet. Den måste ge dig energi. På så sätt liknar den effekten som solljuset har på människor, framför allt på våren: du får ny energi, du känner glädje och tillförsikt, saker börja spira. På samma sätt som du vänder ansiktet mot vårsolen, skall en mission dra dig till sig, få dig att vända ansiktet dit och gå i rätt riktning.

En mission är your reason to be, det sätt du gör skillnad på, det du brinner för. Och det fina är att på samma sätt som du kan formulera ett mission statement för ditt företag och din organisation, så kan du göra det för dig själv, i ditt liv. Att göra det är en väldigt användbar byggsten också när du arbetar med ditt ledarskap, för din yrkesroll är ju en del av ditt personliga mission statement. Hur du gör detta är saker som Lightfinder kan hjälpa dig med.

 

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Vill du dela i diskussionen?
Bidra gärna!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

sjutton + 4 =